Friday, December 13, 2013

Story !

 
Hye guys. Sorry for the long non-update. Non-update ? Betul ke ayat ? Aku main hentam je. Haha. Sorry la, tak banyak cerita sebenarnya. Ye ah. Dok kat rumah je memanjang. Tidur makan minum tidur makan minum. Hmmm. Tapi, kalau aku update tu, adalah story morry. Haha.

Nak cerita nih. Aku kan ahli sidang, so Sharid bagilah special task untuk aku. Buat cover page vibrance. Ibarat cakap Nafiz, it was a big honour for me. Big honor ? Maybe. Takut jugak nak edit, sebabnya takut tak memuaskan. Lama dah dia bagi, akhir bulan 11 lagi. Tapi, aku tak terbuka hati nak buat. Hmm. Nak buat macam mana. Aku ni jenis yang pemalas jugak tau.


So, semalam aku tetiba jadi rajin. Nak buat homework. Kena buat 5 karangan terbaik. Bukan reka sendiri, just copy from internet je.Search isu yang dia nak, and apabila aku salin first paragraph, aku dah malas. Panjang sangat. Aku pun tetiba teringat kat kerja sidang, so menghadap Photoshop cs3 je semalam. Dari jam 11 malam sehinggalah pukul 3 pagi.

First2 buat tu, susah lah jugak. Sebab dah lama aku tak menghadap photoshop. Tengoklah tutorial kat youtube macam mana nak combine two pictures together. Akhirnya, setelah berhempas pulas, aku berjaya jugak menyiapkannya and save as JPEG. Aku pun tutup la photoshop. Bila aku nak bukak balik, aku dah tak boleh edit sebab aku lupa nak save as PSD. Memang bengang gile ah aku.

Aku pun buat lah balik, but tak seperti yang first. Lain sikit, but the background picture still the same. Just shadow, font and etc lah yang macam lain sikit. And siap pada pukul 3 pagi. Aku pun save as PSD dulu, baru JPEG. Takut jadi macam tadi. Tak ke haru nak buat sekali lagi ? Haha. Aku pun tunjuk kat Sharid, send melalui fb. And I've got a positive comment. Tapi, aku kena buat balik la sebab dimension dia lain. Tahun ni punya potrait, not landscape. So now, I'm happy sebab setelah bertungkus lumus aku buat semalam, menghadap photoshop selama 4 jam tak sia sia. Alhamdulillah :D

No comments:

Post a Comment