Monday, December 23, 2013

Isu terkini.

 
Haha. Nampak tak tajuk apa tu ? Hehe, takde tajuk sebenarnya aku nak letak untuk post ni. Actually, i'm doing my homework. Yang dah lama tertangguh. Aku pun taktau asal tetiba aku rajin sangat nak menulis, so berehat sebentar bersama kitkat. Hehe. So, better i write a post right ? Dengan lamanya tak post, since result pmr keluar, tu lah last post punya kan ? Haha. Ohya, guys. I want to give you an advice. Jangan terlalu mencintai seseorang itu sebelum terikatnya sebuah ikatan. Cehh, dah jadi macam ahli falsafah dah. Haha, sejak bila la aku pandai berkata kata ni ? Haha, bila lagi kan kalau bukan masa ni, kan ?


Balik pada ayat tadi, aku nak cakap yang kalau kita ni baru umur belasan tahun, tak payah nak bercinta cintun. Kalau nak mencintai seseorang tu boleh, tapi cukuplah sekadar perasaan. And jangan terlalu mencintai. Sebab nanti kita akan terlalu sakit apabila kita mengetahui bahawa dia tidak mencintai kita. Lagi sakit kalau dia kata yang dia serabut dengan kita sebab kita selalu mengejar dia. Sakit tau dapat ayat yang menyakitkan, lagi lagi dari orang yang kita sayang. Apabila dia cakap yang dia benci kita. Lagilah rasa hiba, sedih. Jangan tau terlalu mencintai. Aku pernah melalui perasaan itu. So, aku pesan awal awal sebab taknak bagi korang jadi macam aku. 

Kalau suka pun, biarkanlah perasaan itu. Doa banyak banyak supaya dia jadi jodoh kita :') Ameen. Kalau dah tersurat jodoh kita dengan dia, takkan kemana jua. Pasti akan bersama nanti, kalau tak didunia, pasti di akhirat. Ameen :D Doa banyak banyak. Bukannya pergi hantar surat ke apa. Kalau terjadi seperti apa yang kita inginkan, takpelah. Ni, sebaliknya ? Tak ke haru ? Haha. Aku taknak sangat kawan kawan baik aku jadi macam aku. Sebab aku taknak diorang alami perasaan macam aku ni. Aku tak sanggup tengok diorang derita. Cukuplah aku seorang :'D

No comments:

Post a Comment