Wednesday, December 25, 2013

Blog ! Blog ! Blog !

 
Sometimes, kalau aku tengok orang lain punya blog, memang aku akan jealous. Seriously. Memang akan jealous. Because of my blog is not superb enough like them. Contohnya  IzzahAdneen and also  Adilah Syamim. Adilah Syamim ni junior aku. Budak Form 1 '13 Seriously aku jealous gila tengok blog diorang especially Izzah and Adilah tu. Aku harap sangat aku dapat edit blog aku macam tu. Kalau boleh aku nak blog aku macam tu lah, simple but nice. Sejuk je lihat. Takde lah nak crowded sangat. And not simple sangat. Sederhana je.


Tapi kan, aku bersyukur je lah dengan blog aku tu. Boleh dikatakan cantik lah jugak. Lah jugak tau. Not 100% pretty, nice. Bolehlah. Bersyukur, bersyukur. Nanti nanti, kalau aku ada masa, aku belajarlah nak buat freebies semua tu. Find the tutorials at the certain blogs yang ada buat tuto. Eh, macam keling je ayat aku. Haha. Nanti nanti aku belajar lah.

One more thing, aku jealous kalau tengok kawan kawan aku yang gorgeous, beautiful. Lagi lagi time diorang selfie. I'm jealous much. Kalau boleh aku pun nak selfie and berpuluh puluh orang puji, like. Tapi, aku fikir balik. Aku fikir semasak masaknya. Maybe Allah tak buat aku secantik diorang, ada sebab. Sometimes aku bersyukur je Allah cipta aku macam ni. Takdelah cantik sangat. So, aku taklah ramai yang minat berbanding diorang. Eh ? Ada orang minat aku ke ? Haha. And takdelah aku kumpul dosa sangat sebab aku bukannya jenis yang suka selfie. I'm not that kind of person. 

Just, sometimes, jealous la. Tipu ah kalau tak jealous. Tipu sangat sangat. Tapi aku fikir apa yang Allah bagi kelebihan dekat aku yang diorang takde. Maybe diorang dapat kelebihan cantik, pandai speaking, straight je, takde salah and aku dapat kelebihan lain. So, think positive with Allah :) They created us different for reasons, takkan sama je semua orang. Nanti susahlah. Semua citarasa sama, kepandaian pun sama. So, apa apa pun, be grateful. Bersyukur :D

No comments:

Post a Comment