Sunday, November 28, 2010

Bersiar

Pada Jumaat yg lalu, 26 November, aku dan keluarga ku pegi ke Cheng Ho Kota Bharu...

Aku dgn keluarga ku bertolak selepas sembahyang Jumaat...

                                               Aku dan keluarga ku sampai di Cheng Ho...!!!

 Suasana begitu riuh di Cheng Ho...

Kakak2 yg cantik, memakai baju hijau muda itu pekerja2 di Cheng Ho...


Lelaki cina yg menjual kain sutera begitu fasih bercakap bahasa melayu...!!!        

                 Antara kain yg cantik dijual di kedai tersebut...!!!

Adik-adikku kelatihan kerana terlalu lama...!!!

Inilah penjual yg menjual lukisan yg begitu cantik...!!!


Antara lukisan yg dijual di salah satu kedai...!!!

          Selepas membeli, aku dan keluarga ku mendapati bahawa adikku hilag. Aku, ayah dan abgku mencari nya di merata-rata...!!! Tetapi tidak berjumpa..!!! Akhir nya, ayah ku terdengar satu pengumuman... Ia mengatakan tentang adikku... Ayahku pergi ke tempat pengumuman tersebut.. Akhir nya, adik ku ditemui...!!

           Aku dan keluarga ku pergi ke bangunan Cheng Ho... Di situ aku menemui AL-QURAN terpanjang, AL-QURAN disaluti emas dan banyak lagi...

Inilah AL-QURAN yg disaluti emas....

Di sini, aku ingin memberitahu satu nasihat... Kepada ibubapa, jaga anak2 tu baik2 tau... Jgn sampai hilang...

               Setakat ini saja... Sekian...!!!

No comments:

Post a Comment